Team
Bestuur
De school wordt bestuurd door de Stichting Openbaar Primair Onderwijs Wassenaar. Het bestuur bestaat uit de directeur-bestuurder, die het dagelijkse bestuur vormt en vier toezichthoudende bestuursleden.
Deze bestuurlijke inrichting voldoet aan de eisen van een (functionele) scheiding van bestuur en (intern) toezicht. Via de statuten, het bestuursreglement, het treasurystatuut en het directiestatuut zijn de bevoegdheden, taken en verantwoordelijkheden van bestuur en directie helder geregeld. De gehanteerde bestuursvorm voldoet aan “de code goed bestuur”.
Het bestuur komt ongeveer zes keer per jaar bijeen. Op basis van dat aantal vergaderingen ontvangt elk bestuurslid een vacatievergoeding van 1.500 euro per jaar.
Het bestuur is als volgt samengesteld:
Voorzitter: Hilde Vogelzang
Bestuurslid: Annemieke Hendrickx
Bestuurslid: Marrit Piersma
Bestuurslid: Robbert Boonk
Directeur-bestuurder: Sharon Schouwenaar
Klik hier voor het Jaarverslag 2023
Klik hier voor het Jaarverslag 2022
Klik hier voor het Jaarverslag 2021
Klik hier voor het Jaarverslag 2020
Klik hier voor het Jaarverslag 2019
ANBI
Stichting Openbaar Primair Onderwijs Wassenaar is een ANBI. Een ANBI is een algemeen nut beogende instelling. Er is een aantal voorwaarden waar een ANBI aan moet voldoen, waaronder de publicatie van onderstaande gegevens.
Onze contactgegevens:
Stichting Openbaar Primair Onderwijs Wassenaar
Bloemcamplaan 52
2244 EE Wassenaar
Telefoon: 070-5179783
Ons fiscaal nummer: 819763032
Ons IBAN-nummer: NL35 INGB 0681 4202 19
Ons KVK-nummer: 27323857
Onder bovenstaand kopje “Bestuur” treft u onze financiële verantwoording aan in de jaarverslagen. Ook vindt u daar de samenstelling van het bestuur van de stichting en het beloningsbeleid dat wordt gehanteerd.
De statutaire doelstelling van de stichting is het instandhouden van openbaar primair onderwijs en het doen geven van onderwijs aan de school die onder haar gezag valt, met inachtneming van artikel 46 van de wet. Om het doel te verwezenlijken kan de stichting gebruikmaken van alle middelen die daaraan dienstbaar zijn. De stichting beoogt niet het maken van winst.
Ons beleidsplan treft u aan via deze link.
Medezeggenschapsraad
In de medezeggenschapsraad kunnen de ouders samen met het onderwijsteam meepraten en -beslissen over de meer beleidsmatige zaken die binnen de school en tussen het schoolbestuur en de school aan de orde zijn. De medezeggenschapsraad vergadert ongeveer eenmaal per zes weken en bestaat uit zes leden waarvan drie ouders en drie teamleden. Het meest recente jaarverslag van de MR kunt u hier lezen.
De medezeggenschapsraad is als volgt samengesteld:
Oudergeleding: Roeland van Hattem (voorzitter)
Oudergeleding: Ate Meijer
Oudergeleding: Marinke Kruize
Teamgeleding: Casper Jansen (secretaris)
Teamgeleding: Susan Haneveld
Teamgeleding: Daniëlle van der Burg
Adviseur: Sharon Schouwenaar
Ouderraad
De ouderraad van de Bloemcampschool is ondergebracht in de Stichting Ouderraad Bloemcampschool. De ouderraad stelt zich ten doel de samenwerking tussen ouders, de leerkrachten en het schoolbestuur te bevorderen. In kleinere commissies richten de leden zich op de organisatie van diverse activiteiten, zoals: schoolreis, Sinterklaas, Kerst, Pasen, de themadag en het Bloemcamp Breedbeeld Programma. De ouderraad betrekt hierbij graag zoveel mogelijk ouders. In in veel gevallen wordt u dan ook via de klassenouder benaderd voor hulp. Deze ouderhulp is voor de school onmisbaar en wordt door de leerkrachten, de directie maar vooral ook de kinderen zeer gewaardeerd.
Ouderbijdrage
De ouderraad int de jaarlijkse vrijwillige ouderbijdrage. Deze bedraagt 90 euro per jaar. Via Schoolkassa ontvangt u hiervoor van ons een betalingsverzoek. Extra donaties zijn altijd zeer welkom. Ouders die de vrijwillige ouderbijdrage niet kunnen of willen betalen, hoeven zich geen zorgen te maken. Uw kind neemt altijd deel aan de extra activiteiten die de school tijdens schooluren aanbiedt.
Met de ouderbijdrage worden de activiteiten rond o.a. Kerst, Sinterklaas, Pasen en de Kinderboekenweek en het Bloemcamp Breedbeeld programma bekostigd. Zonder deze bijdragen kunnen we deze leuke dingen niet doen voor de kinderen!
Ieder jaar aan het begin van het schooljaar verantwoordt de ouderraad de realisatie van de begroting van het afgelopen jaar en de begroting van het komende schooljaar via de nieuwsbrief van school.
De ouderraad voor 2024-2025 is als volgt samengesteld:
Mark Meyer (voorzitter)
Arnoud Bart de Jonge (penningmeester)
Caroline la Lau (secretaris)
Tanja Evans
Xander Korijn
Fleur Nijpels
Pamela Meijer
Caroline Vonk
Uko Meijer
Geert-Jan Derikx
Emma Wouwenaar